Ponnyhoppare

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jennifer&Lina - 31 oktober 2011 18:29

Dagens ridpass var as grymt!

Hade markarbete med ett litet hinder och massa bommar, Volt med 3 bommar, ena sidan upphöjt m.m


Och galoppbom före-efter Men de som gick bäst var nog att ta fatta galopp ett sprong innan gick as bra utan bom men inte med då fladdrade benen omkring xP Men gick väldigt bra avslutade med pararell-oxer på max:60cm och gick super skulle bli tajming med 3 galoppsprång vilket gick bra också :)


Hade lite förstort mellan rum mellan bomvolten så då fick mor ta in de så de blev bra :)


Bilder kommer senare ikväll :)


/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 31 oktober 2011 18:27

inte orkat med bloggen idag..

Ska försöka rycka upp mej tills i morron :)

Men dagen har sett ut att ridit, mockat, failat..


Failet var att när ja skulle hämta skottkärran så fick jag med halva..Punterat hjul på marken , hantaget av, grejej som håller i hjulet var borta den ena var av.. Hmm..

Men far köpte en ny efter jobbet så nu kan man mocka :)

As cool ju xP



/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 31 oktober 2011 12:10

varit uppe sen 11, gött att sova, men sen äta sen ska jag göra lite bom-småhinder övningar! :D

Kul!

Var länge sedan jag hoppade nu..?

Datorn är ju mupp som den är så den är avstängd och går in i 'datorn kunde inte starta' och går in i repartion som tar kke flera h ibland några min, olika men nu kan jag andvända den igen :)


VI brände in alla bilder och filmer på en skiva så då behöver jag inte vara så orilig för att alla bilder kan försvinna . :)


 


 Allra första bilden jag tog på Lady :)




 

 

 

/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 30 oktober 2011 21:44

I morron hade jag tänkt att ha bom övning med ett litet hinder på max 50cm och träna mkt övergångar, galoppbom framför-efter honder, volt övning med bommar m.m :)


Mkt skänklar och olika svängar så de komerm bli kul!

Kke kommer de bilder om ni vill?

Film? Kommentera vad  ni vill ha! :)



 


Shiit va gammal bild jag hittat... Hmm snygg också..

Fotografen Lina som alltid kapar huvuden som första bilden med huvud.. xP hahaha..

Men bjuder vääldigt mkt nu!



/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 30 oktober 2011 21:40

Inte haft några tankar eller vet inte vad man sak skriva om?

Blogg torka idag.. Hoppas man har bättre tankar om vad man ska skriva om?


Kom gärna med tips om vad jag kan skriva om   


hade även besöks rekord för någon dag sen! :) Så fortsett att göra record! :)


/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 30 oktober 2011 17:57

Har smort många träns och sadelar idag m.m :) phuu äntligen klart så nu blire tvn och lite mer bloggande men ska käka nu ^^


/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 30 oktober 2011 14:13

Varit ute i de 'vackara' vädret och ridit min lady! :)

Hon ska vara vit men idag var hon svart... Rullat sej 3 ggr!!

Men efter typ 1,5h ryktning så var hon vit igen! :)

Då kunde man lägga på sadeln och ge sej till paddocken och göra ett grymt pass!

Asså fick ta pinnen i början då hon var så lat men sen fick jag lägga bort den bara för hon vart så taggad men efter de så blkev hon grymt fin!


Traven var fanstastisk och steget var enormt bra!

Galoppen var den bästa galoppen någonstin , grymt bra!



Men nu ska jag gå skriver mera senare :)


/Jennifer

Av Jennifer&Lina - 29 oktober 2011 17:25

Snart blire tacos med bror, tjejen och mej själv såklart" Mums!


/ Jennifer

Presentation


Välkommen!

Jennifer Forsell 13år
rider sin C-ponny Lady Diamant& Målet är att Tävla LA innan 2012 är slut.
Bush Wackner sällskaps b-ponny.


Lina Eriksson Rider på ridskola, har dock ingen egen ponny men hade foderhäst sommaren 2011 på snällman.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Jennifer&Lina


Ovido - Quiz & Flashcards